Vilkår for tilskud

Læs vilkårene for at søge om tilskud

Ansøgningsprocessen

  1. Ansøg digitalt ved at logge ind med NemID på denne side*.
  2. Upload billedet af kvitteringen på indkøb af beholdere til affaldssortering og/eller kvittering på håndværkerydelse for installering af et system/beholdere til affaldssortering**.  
  3. Angiv beløbet der søges i tilskud (refusion)
  4. Københavns kommune foretager derefter en sagsbehandling af hver ansøgning, hvorefter der gives tilsagn eller afslag. Dette modtages i eBoks.
  5. Udbetaling sker til ansøgers NemKonto

*For borgere der ikke kan ansøge digitalt, kan der ansøges ved at sende en fysisk ansøgning indeholdende de nævnte materialer, samt CPR, fysisk til Teknik- og Miljøforvaltningen, Byens udvikling, Center for bydækkende strategier, Ressourcer og affald, Njalsgade 13, 2300 København S mærket ’KBH sorterer’

** Bemærk at der ikke gives tilskud/refusion for fragt- og leveringsomkostninger.

Vilkår for tilskud (refusion)

For at kunne modtage tilskud (refusion) skal en række vilkår og krav være overholdt. Alle ansøgninger, der overholder kravene, vil som udgangspunkt modtage tilskud. Læs kravene herunder: